28 Nisan 2010 Çarşamba

PDR (Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik) her şeyden önce bir danışmanlık hizmetidir. Kişinin toplumsallaşma sürecinde; aile, akran grupları, sosyal yaşam, eğitim hayatı, kritik gelişim dönemleri ve bunlara bağlı olarak ortaya çıkan temel sorunlar hakkında bireye danışmanlık hizmeti verir. Danışmanlık hizmeti olması mesleğin temel ayırıcı karakteristiğidir. Bölüm genelde üniversitelerin Eğitim Fakültelerine bağlıdır. Bu bölümden mezun olan kişiler ağırlıklı olarak davranış bozuklukları, bireyi tanıma teknikleri, eğitim psikolojisi, aile danışmanlığı ve gelişim psikolojisi konularında eğitim alırlar. Mezuniyet sonrası en büyük istihdam alanı Eğitim kurumlarının Rehberlik Servisleridir. Bununla beraber kendine ait danışmanlık ofisi açmak isteyenler için yasal mevzuat elverişlidir. Dileyen kendi danışmanlık ofisini açabilir.






Danışmanlık ofisi açan psikolojik danışmanların hizmet verebilecekleri temel alanlar şunlardır:





- Sınav Kaygısı



- Okul başarısızlığı



- Aile Danışmanlığı



- Okul fobisi



- Mesleki ilgi ve yetenekler konusunda danışmanlık



- Özel eğitim ve buna bağlı sorunlar hakkında danışmanlık



- Verimli çalışma etkinlikleri



- Madde bağımlılığı konusunda danışmanlık hizmeti



- Evlilikte aile içi çatışma, boşanma ve buna bağlı olarak çocuklarda ortaya çıkan uyum sorunları



- Nevrotik ve psikotik sorunlar karşısında kişinin izlemesi gereken süreç hakkında bilgilendirme görüşmeleri… vb





Bu başlıkları arttırmak mümkündür. Ancak genel hatlarıyla psikolojik danışman unvanı olan bir kişinin hizmet verebileceği temel konular bunlardır. Psikolojik danışmanlar bu hizmeti verirken “Bireysel psikolojik danışma” yada “Grupla psikolojik danışma” yöntemlerini kullanırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder